මුසල්මානු අංගම් ශිල්පීන් සිටිය හැකි ද?

ඇසිය යුතු හෝ සිංහලයන්ගෙන් ඇසීමට තරම් වැදගත් ප්‍රශ්නයක් නොවුවද දැන් දැන් ලංකාවේ සිටින සිංහලුන්ටම ‘මුසල්මානුවන්ට අංගම් ශාස්ත්‍රයේ උරුමයක් තිබේද?‘ වැනි ප්‍රශ්නයක් ඇසීමට සිදු වී තිබේ. එයට හේතු වී ඇත්තේ සංස්කෘතික අමාත්‍යාංශය විසින් තමන්ව සුන්නත් කරගෙන අවසන් වීම යයි කිව යුතු ය.

බත කා ඉවරයි බලමින් උන්නොත්  ටික කලකින් සිංහල හාලේ
කොන කැපු හරකා සිංහල පුටුවෙන් පන්නන්නට සැරසෙව් රාලේ

වසර දස දහස් ගණනක ඉතිහාසයකට උරුමකම් කියන්නාවූද මේ රටට එදා පටන් අද දක්වාම පැමිණි පරදේසක්කාර ආක්‍රමණයන් හමුවේ ඉන්ද්‍රඛීලයක් මෙන් අප ජාතියට නැගී සිටීමට පසුබිම් වූද අංගම් ශාස්ත්‍රයට ඊයේ පෙරේදා මේ රටට පැමිණ මේ රටේ සිංහල මිනිසුන්ගේ රීරී මාංශය උරා බොමින් දියුණු වී අද කා බත් පතට පහරන මුසල්මානුවන් හට උරුමයක් තිබේද යන්න සලකා බැලිය යුතු නොවටිනා තර්කයක් වුවත් සලකා බැලිය යුතුව තිබේ.

අංගම් ශාස්ත්‍රය යනු කුමක්ද?


  • මේ රටේ ඉතිහාසයේ ආරම්භය එනම් මහාසම්මත මනු රජුගේ කාලයටත් එහා දිව යන හෙළයින්ගේ සටන් කලාවයි
  • පසුකාලීනව එනම් කෝනාගම බුදුරදුන්ගේ සමයේදී බෞද්ධ මුහුණුවරක් ගත් කලාවකි
  • සුරාසුර යුද්ධය, රාම රාවණා යුද්ධය, එලාර දුටුගැමුණු යුද්ධය, මුල්ලේරියා යුද්ධය, 1818 වෙල්ලස්සේ කැරුල්ල වැනි මේ රටේ සිංහලයන් විසින් දියත් කරන ලද නිදහස් අරගලවලදී මහෝපකාරී වූ සටන් ශාස්ත්‍රයයි
  • ඇම්බැක්ක, මගුල් මහා විහාරය, දළදා මාලිගාව, රීදී විහාරය ආදී සිය ගණනක් වෙහෙර විහාර වල බිතු සිතුවම් හා කැටම් තුළින් සිංහලයාගේ උරුමයක් බවට ඔප්පු කළ හැකි කලාවකි
  • සිංහලුන් හැරෙන්නට කිසිවෙකුටත් අඩුම තරමින් මේ රටේ රාජ්‍යත්වයට පත් නායක්කාර වංශිකයන්ටවත් නොදුන් සිංහලයන් ‘කුහකකමින්‘ සිංහලයන් හමුවේ පමණක් තබා ගත් වංශක්කාර කලාවකි.
  • බුදුන් වැඳ ඉන් පසුව සූර්යා හා වෙනත් යක්ෂයින් හා දෙවියන් පුදා පුහුණු වන ශාස්ත්‍රයකි.

මුස්ලිම් ජාතිකයන් යනු කවරහුද?

  • එදා පටන් අරාබියේ සිට ලංකාව, ඉන්දියාව ආදී රටවල් වලට ආ ගිය අවසානයේදී මෙහි පදිංචි වූ කූට වෙලෙන්දන් පිරිසකි.
  • යටත් විජිත යුගයේදී සුද්දන්ට කඩේ ගොස් සිංහලුන්ට අඩම්තේට්ටම් කළ තම්බි මොහන්දිරම් වැනි චරිතවලින් ගහන ජාතිකයකි.
  • බංග්ලාදේශයේ බෞද්ධ භික්ශූන් ව මරා දමන හා තායිලන්තයේ බෞද්ධ භික්ශූන්ට හමුදා ආරක්ෂාව නොමැතිව පිණ්ඩපාතයේ වැඩීමටවත් නොහැකි තත්තවයක් උදාකොට ඇති ජාතියකි
  • තමන් අදහන කුරානයේ 8.12. ට අනුව “අවිස්වාශ කරන්නවුන් ගේ හදවතට ත්‍රස්තය ඇතුලු කරන්නෙමි. එ‍හෙයින් ඔවුන්ගේ ඇඟිලි තුඩු හා ‍බෙලි කපා දමන්න.“ යන ම්ලෙච්චි ආගමික සංහිදියාවකින් යුතු මිලේච්ච ජාතියකි.
  • 1915 සිංහල මුස්ලිම් කෝලාහල වලදි කිසිඳු වරක් නොකළ සිංහලුන් පාවා දී සිංහලුන් අමු අමුවේ වෙඩි තබා මරා දැමීමට වගකිව යුතු ජාතියයි.
  • සිංහල සංස්කෘතිය හා කිසිඳු විටෙකත් සමානකමක් නොමැති බෞද්ධ වටපිටාවට පූර්ණ වශයෙන් පටහැනි ආගමක් මත පදනම් වූ අවජාතක ජාතිකයකි.


අංගම් ශාස්ත්‍රය මුස්ලිම් ජාතියන්ට උරුම නැත්තේ ඇයි?

  • බුදුන්ට වැඳ පුහුණු වන හා බෞද්ධාගම මූලික කොටගත් සිරිත් විරිත් සමුදායකින් සමන්විත සටන් කලාවක් වන නිසා කුරාණයේ 8.12 ට අනුව අංගම් ශාස්ත්‍රය අදහන්නේ නම් එය අල්ලාගේ උදහසට හේතු විය හැකි වීම
  • යක්ෂයින් හා දෙවියන් (අල්ලා හැර) පිදීම අංගම් ශාස්ත්‍රයේ මූලික කොටසක් වන නිසා කුරානයේ 3:151. “අප විස්වාශ නොකරන්නවුන් ගේ හදවතට ත්‍රස්තය ඇතුලු කරන්නෙමු. අල්ලා ‍දෙවියන් තහනම් කළාවු දේ, එනම්, ඔවුන් අල්ලා ‍දෙවියන් සමඟ තවත් දේ සම කළාහුය. ඔවුන් ගේ වාසස්ථානය ගින්න වන්නේය. පව්කාරයින්ට නරකාදිය අයිතිය.“ යන ඔවුන්ගේ ආගමට විරුද්ධව කටයුතු කිරීමක් බවට අංගම් ශාස්ත්‍රය හැදෑරීම පත්වීම
  • සිංහල ජාතිය ආරක්ෂා කිරීමට හා බෞද්ධාගම රැක ගැනීමට අරමුණු කොටගත් සටන් ශාස්තයක් නිසා මුස්ලිම් ආගම රැකගැනීමට හා මුස්ලිම් සමාජය පැතිරවීමට යොදා ගත නොහැකි වීම
  • ලංකාවේ වසර 25000කට අධික ඉතිහාසයේදී එකම මුස්ලිම් ජාතිකයෙකුවත් ලංකාව ආරක්ෂා කිරීම වෙනුවෙන් සටන් කොට නොමැති වීම හා එකම මුස්ලිම් ජාතික වීරයෙක්වත් බිහිවී නොතිබීම
  • රිදී විහාරය, මගුල් මහා විහාරය, ඇම්බැක්කේ දේවාලය, දළදා මාලිගාව වැනි අංගම් කැටයම් හා චිත්‍ර ඇති කිසිඳු ස්ථානයක තබ්මි තොප්පියක් යොදා සිටින මුස්ලිම් ජාතික අංගම් ශිල්පියෙකුගේ චිත්‍රයක් හෝ කැටයමක් නොමැති වීම
  • තම පරම්පරාව අංගම් සටන් පරම්පරාවක් බවට ඔප්පු කළ හැකි සන්නස්, පුස්කොල පොත්, සෙල්ලිපි හෝ යක්ෂ ගෝත්‍රික පොත්පත් ආදිය එකම මුස්ලිම් ජාතික පවුලකට හෝ නොමැති වීම
  • මායා අංගම් යන කොටසට අයත් මන්ත්‍ර ශාස්ත්‍රීය කොටස් කියවීමේ හෝ ප්‍රගුණ කිරීමේ හෝ උච්චාරණය කිරීමේ හැකියාවක් මුස්ලිම් ජාතියන්ට නොමැති වීම
  • අංගම් ශාස්ත්‍රයේ මූලික කොටසක් වන නිළ වෙදකම, ජ්‍යොත්ෂය ආදිය මුස්ලිම් ජාතියන්ට උරුම හෝ උරුම යයි හීනකින්වත් සිතිය නොහැකි වීම
  • අංගම් ශිලිපියා මස්මාළු අනුභව නොකිරීම හෝ අඩුම තරමින් ගව මස් අනුගමනය නොකරන නිසා ගෙරි මස් කන මුස්ලිම් ජාතිකයාට අංගම් ශාස්ත්‍රයේ ගුප්ත ශක්තීන් දැරීමේ නොහැකියාව
  • අල්ලාහු අක්බර් කියා ගවයාගේ බෙල්ලට කොටන සංස්කෘතියක් තුළ නිර්මාංශික හා පන්සිල් රකින අංගම් ශිල්පියෙක් බිහිවීමේ නොහැකියාව


ඉහත කරුණු එසේ තිබියදී අංගම් ශාස්ත්‍රයට මුස්ලිම් ජාතිකයන් උරුම කිව හැකි යයි ඔප්පු කළ හැකි එකඳු පිළිගත හැකි සාක්ෂියක් පෙන්වන ලෙස අප සංස්කෘතික අමාත්‍යාංශයට අභියෝග කරමු. අපි මේ කියන්නේ මුස්ලිම් ජාතිකයන්ට නොවේ. උන්ගෙ කලු සල්ලිවලට කෑදරකමින් කොන කපා ගත් ශ්‍රී ලංකා ප්‍රජාතාන්ත්‍රික සමාජවාදී ජනරජයේ ජාතික උරුමයන් පිළිබඳ අමාත්‍යාංශයටත් ඇසෙන්නට ය. ජාතික උරුමයක් වන අංගම් ශාස්ත්‍රයේ නිල නාමය හා නීතිමය අයිතිය මුස්ලිම් ජාතිකයන්ට උරුම වන තුරු සිටිනවා නම් ඒ ඔබ උත්සාහ කරන්නේ ජාතික උරුමයන් රැකීමටද නොමැතිනම් ලංකාව කවදා හෝ තවත් මාලදිවයිනක් බවට පත් කරන්නටද?